Så nu har ännu ett år passerat och vi kan i backspegeln se tillbaks på ett fantastiskt 2016,
Ofta har vi det lite lugnare under årets första månader. Men inte i år. Det rullade in mycket jobb och så har det fortsatt hela året. Ökningen kommer både från befintliga företag men också från många nya som önskar att ha oss som leverantör på kläder, presentreklam och bildekor m.m.
Vår webshop företagspresent.nu gjordes om helt och lanserades i januari 2016. Vi börjar nu se resultatet av den nya plattformen och det jobb som vi och våra samarbetsparnters gör med den. Satsning att ha kundunika webshopar som vi började med under 2015 har slagit väl ut under 2016. Ett flertal nya kunder har vi fått där som löpande köper kläder och presentreklam via en egen inloggning till just dom artiklarna som dom önskar köpa regelbundet.
Upphandlingar har varit ytterligare en satsning i år och det har slagit väl ut. Så nu ser vi fram emot fler sådana framöver.
Under senare delen av hösten tackade vi av Linna som önskade tillbaks till att jobba i butik igen. Som ersättare till henne anställdes Ingela som nu är en del av vårt team. Ingela har snabbt satt sig in i sina uppgifter och kommer att blir en stor tillgång för oss.
Övriga stjärnor i teamet är Leila som broderar det som ni kunder önskar broderat. Med över 20 år i branschen så är det svårt att hitta någon som är ett bättre bollplank när det gäller hur en brodyr görs bäst. Även om man kan tro det så är det inte bara att sätta plagget eller väskan i maskinen och köra. Som alltid så är det människan bakom som måste kunna materialet för att få fram det bästa resultatet.
Andreas, han som efter 8 år i branschen fortfarande funderar på hur man kan göra saker bättre. Det är få förunnat att få jobba med någon som har sådant intresse för sitt jobb. För mig en stor förebild då han trots att vi har ökat omsättningen flera ggr om sedan jag köpte Skoglund Reklam 2010 levererar i tid utan att jobba övertid. Det han gör är att planera och strukturera sitt jobb på ett föredömligt sätt.
För egen del så har jag gått klart den ledarskapsutbildning som jag började hösten 2015 och som var klar i maj 2016. En mycket givande utbildning som heter Nyckeln till ledarskap och arrangeras av Företagsringen. Den har givit många insikter och verktyg som jag har tagit med mig till att utveckla företaget. Utbildningen i kombination med min skuggstyrelse har gjort att jag har haft fokus på att skruva på sådant som kan förbättras. Även att utveckla sådant vi redan är bra på ytterligare ligger till grund för att vi får fler och fler kunder som söker sig till oss. Här är det min roll som säljare eller kanske ett bättre ord är rådgivare kommer in. Att tillsammans med kunden hitta det som just den kunden behöver i klädväg men också vilken typ av presentreklam och giveaways som förmedlar företagets budskap bäst
Leverantörerna som vi har valt att samarbeta med är också värda en eloge. Det är tack vare deras hjälp som vi lär oss mer och mer om både material och saker. Dessutom så är det deras höga service till oss som gör att vi kan hålla så hög servicenivå till våra kunder. Stort tack till er!
Med detta vill jag avrunda och säga tack till er kunder som vi får förmånen att jobba tillsammans med. Ni tillsammans med mina kollegor gör det roligt att gå till jobbet och jag ser med spänning fram emot 2017 och vad det året har att erbjuda.
Gott Nytt År!
/Madeleine Böhnke